Sidor

8 mars 2012

Bildvisning på årsmöte

Under gårdagskvällen höll Kullabygdens Ornitologiska Förening (KOF) sitt årsmöte ute på Albertsgården, Norra Heljaröd. En mycket trevlig tillställning i den mysiga kaffestugan med goda hembakade kakor och härlig stämning. Jag var inte bara där i egenskap av KOF-medlem utan också inbjuden som bildvisare. Efter möte, fika och lotteri äntrade jag så scenen. I fyrtiofem minuter gav jag mina betraktelser och tankar kring det fantastiska vadarfågel-släktet. Jag visade bilder på allt ifrån strandskator till vadarsvalor via simsnäppor och svartsnäppor (bilden nederst) och lät folk tänka på vilka fantastiska varelser som evolutionen har skapat - fåglar med otroliga fjäderdräkter, myrspovar som kan flyga åtta dygn och 1100 mil non stop och näbbar anpassade helt och fullt efter födovalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar